Even vakantie..

24 juni 2022 - Lyon, Frankrijk

Jeetjemina, het is maar goed dat ik niet doe aan vastomlijnde plannen, want dan had ik nu huilend aan deze keukentafel gezeten. Waarschijnlijk dan toch ook wel met de deuren wijd open, aan een Frans balkon. Dát had het niet anders gemaakt. Misschien had ik door mijn snikken dan niet de vogeltjes gehoord. Trouwens, in de middag scheuren de gierzwaluwen gierend voorbij. Samia vertelde dat ze in juli verdwenen zijn. Ik zou zeggen: ‘jongens, jullie hebben nog even!!’
Achter mij is de binnenplaats en als een binnenplaats vreugdevol kan zijn dan zou de binnenplaats zo genieten: alles is en wordt natgeregend en welke binnenplaats zou dan niet genieten? Koelte en vocht na een hele warme droge tijd.

Zoals ik volgens mij verteld heb ga ik vandaag naar Dijon. Daar zit ik 3 dagen in een eigen studiootje. En dan zou Astrid maandag komen en de rest weten jullie.
Gisterenavond hebben we weer overlegd. Ik was er al achter gekomen en Astrid nog eerder dan ik, dat je niet zomaar ergens in Nederland in de trein stapt, mét fiets!!!!!, om in Dijon uit te stappen. Mais non. Van alles en nog wat bekeken, beiden. Fietsbussen bekeken. Maar nee, de beste manier blijkt: trein naar Maastricht, fietsen naar Luik, en dan treinen richting Dijon. De eerste keer overstappen in Metz, de tweede keer in Nancy….enne meer weet ik niet, want het klonk echt niet fijn. Het kwam er op neer dat Astrid compleet kapot aan het eind van de middag in Dijon aan zou komen.

En ik hoorde ‘Nancy’ en had eerder al aan Astrid voorgesteld op deze terugweg de andere fietsvariant te nemen. En de variant die ik voorstelde gaat over Nancy!!!
Dat is vanaf Dijon zo’n 5 dagen fietsen, maar het geeft Astrid ook wat rust. En die rust heb ik straks ook wel gehad. Eerst drie nachten Lyon, dan 3 nachten Dijon. Dan heb ik toch echt wel weer zin het op een fietsen te zetten!

Als de weersvoorspellingen beter zouden zijn dan zou ik misschien gaan proberen van de 3 nachten in Dijon 2 nachten of 1 nacht te maken. Ach ‘als’……as is verbrande turf, hoorde ik vroeger.
Ik ga sightseeën in Dijon! Vakantie in vakantie in vakantie

Maandag fiets ik via de D-weet-ik-nog-niet naar de route.
En het hoost weer!
Ben zó blij voor de binnenplaats…

1. Janny Haringcaspel:
    24 juni 2022
    Ik blijf je een stoere vrouw vinden.
  2. Jannet de Waard:
    24 juni 2022
    Ben benieuwd naar t vervolgverhaal
  3. Lil:
    Ik ook!!
  4. Iris Emma:
    24 juni 2022
    Nou nou poeh poeh. Het houdt het wel spannend en afwisselend zo.
    🌞🙋🏼‍♀️
  5. Anetty:
    24 juni 2022
    Je moet wel tegen snelle omschakeling kunnen. Dat kan jij heel goed!!👍🏽