De hemel is groot!!

29 juli 2021 - Chartres, Frankrijk

Donderdag             Chartres           18 km

Gisteren de ontmoeting met Paulien, een heerlijke fietsdag samen, daarna leuke ontmoeting met Valérie en Arnaud, de Franse beetje-hippies, geweldig diner (Arnaud is kok geweest), lekker geslapen in een rustieke simpele cabin, prima ontbijt, relaxed tochtje naar Chartres en dan zit ik nu te wachten op Stephane, bij een koffietentje in een vriendelijke autovrije binnenstad in de zon. Ik hoef niet meer lyrisch te worden, ik ben het al!

Nu ik gewoon es even de tijd heb merk ik hoe moe ik eigenlijk ben. Gelukkig ben ik al meerdere malen in Chartres geweest, heb ik de kathedraal al eerder bezocht en heb ik ook de rivierwandeling al gemaakt. Hier was het zelfs de eerste keer dat ik geocaches zocht, hier samen met mijn buren van de camping, dat was volgens mij 3 jaar geleden. Ik vertel mijzelf (en nu dus ook jullie) dit allemaal, zodat niemand het erg hoeft te vinden dat ik dit keer niet verder ben gegaan dan om de kathedraal lopen en verder langs de terrasjes, me afvragend waar ik zal gaan zitten, want ik heb hartstikke honger.
Ik zit nu op een bankje, laat de gezelligheid over me heen komen. Zit naast het terras van La Chocolaterie, er is op dit terras dus niets wat ik zou willen eten.

Inmiddels iets gegeten, weet niet meer precies hoe het heet…uhhh rillettes saumons…..zoiets. Twee biertjes erbij en ik ben een zeer tevreden en misschien kan ik zelfs wel zeggen: blij mens.

Totaal 639km

3. Iris Emma:
    Superbe!
  4. Peter:
    29 juli 2021
    Dat is het mooiste wat er is: een blij mens zijn
  5. Elly:
    29 juli 2021
    Heerlijk, met 2 biertjes op. Die laat ik me aan het einde van de fietsdag ook steeds goed smaken. Dan heb ik ook meteen het gevoel dat de 80 km van de volgende dag appeltje/eitje zijn. Geniet van deze dag en van dit moment Lilian. Dat geeft de burger weer veel moed. Blijf je nog een dag in Chartres of ga je morgen weer verder?
  6. Lilian Huizinga:
    29 juli 2021
    Nee, dit was weer lang genoeg in de stad. Morgenochtend stiefel ik naar Cloyes sur le Loir.
    Over ‘n paar dagen zal ik voor het eerst 2 nachten op 1 plek blijven. Maar dat is in een dorp
  7. Daphne Le Belle:
    30 juli 2021
    Ahhh lekker hoor. Hele andere beelden nu in mijn hoofd van jouw fiets tocht. 😃