Zó relaxed!!!!

16 juni 2022 - Langres, Frankrijk

Samen met mijn Duitse fietsburen verliet ik de camping. Ik wees hen het kleine paadje om met onze fietsen makkelijk in het dorp te komen. Ik had dat paadje ontdekt toen ik gisteren naar het restaurant liep.
En toen we net van de camping af waren via dat kleine paadje kwamen we bij het bakkertje met tafeltjes en stoeltjes buiten. Koffie met croissants!!! En nog even bijpraten. Mijn Duitse vrienden fietsen van zuid naar noord, ik kon ze waarschuwen voor de weg.

Toen we uit elkaar gingen wist ik dat ik nog zo’n 20 km over die vreselijke D74 moest. Ik zag ook niet echt een goed alternatief.
Jeetje mina, wat viel dát dan weer mee!!! Het eerste deel nam ik een boerengrindweggetje, dat naast de D74 liep, maar na een paar km kon dat niet meer. Dus de D74 op. Er kwamen wel wat auto’s en vrachtwagens, maar véél minder dan gisteren, er moest wel geklommen worden, maar véél minder dan gisteren. En de omgeving was mooi. Dat had mijn Duitse buurvrouw ook gezegd, maar ik vond mijn stuk D74 helemaal niet mooi. Wat een verschil!!

En na 20km, direct na Langres, was ik weer op de fietsroute. Een prachtig fietspad door wat bosachtig gebied.
Op de kaart had ik een camping zo’n 15 km ten zuiden van Langres gezien. De camping prees zich aan met ‘zwembad’ ‘midgetgolf’ en weet ik veel wat nog meer, dus ik vroeg me af of ik daar nou wel zin in had. Zo’n drukke holladijee-camping…..? En verder had ik dan nog maar 35 km gefietst. Ik vroeg mezelf af wat ik nou het meest ideale zou vinden. Het antwoord was: een rustige camping, waar ik een middag lui kon zijn en ‘s avonds iets kon eten. Ik realiseerde me ook dat ik nog geen dag níét gefietst heb sinds ik op 4 juni vertrok.
En toen hing daar een vlag met een Cornetto of zo er op langs het fietspad, niet te wapperen. Het bleek de ingang van de camping. Er liepen net twee oudere mensen naar het zwembad. In de speeltuin werd niet gespeeld. Er was een friterie.

En toen had ik mijn beslissing genomen:

IK NAM EEN VRIJE MIDDAG!!!

En nu: alles staat (tent staat niet zo mooi, maar wat kan mij het schelen), gedoucht, wasje gedaan, gezellig gebabbeld met mijn buren. Heerlijk!!!
Iedereen heeft het over aanstaande zaterdag en de te verwachten hittegolf: men trekt weer naar het noorden, het wordt te heet hier.
En ik ga naar het zuiden, altijd al wat tegendraads geweest. Heb net een appartement in Beaune gereserveerd voor zaterdag. Mét airco.

1. Paulien:
    16 juni 2022
    Klinkt goed! Duik in t zwembad! En zwem vooral ook tegen de stroom in en dwars!
  2. Lil:
    Haha. Dat gaat helemaal vanzelf
  3. Dia:
    16 juni 2022
    Heerlijk om met je mee te reizen.
  4. Anna Hinze:
    16 juni 2022
    oh gelukkig! Nu even een vakantiegevoel vakantie hè!