Thuis

21 augustus 2021 - Amsterdam, Nederland

Amsterdam

Parijs was wel spannend. Het werd een giga wandeling door dat chaotische, grote Gare Montparnasse.
Het was gelijk duidelijk dat je heel erg goed moet opletten. Heel veel borden, heel veel trappen, heel veel roltrappen. Ik ging voor Metrolijn 4 richting Clignancourt, maar eerst moest ik de borden M volgen.
Mijn trein had vertraging gehad en er was al niet zo veel overstaptijd. Dus tas onder de arm en doorstappen.
En zo doorstappend dacht ik: ‘zonder spanning is het leven saai’….

Ondanks die wijze gedachte was ik erg blij dat ik niet ook nog zo’n onhandige fietstas mee hoefde te zeulen.

En ik kwam op het juiste perron. En in de juiste trein. En na vele stops rolden we dan toch Gare du Nord binnen.
Maar ook nu moest ik weer flink doorstappen en ook nog twee keer door de poortjes uitchecken.

Voordeel van de tijd die het nam om deze afstanden te overbruggen was wel dat ik niet meer op de Thalys hoefde te wachten. Ik kon gelijk doorlopen naar rijtuig 12. Een van de laatste wagons.
En zo heb ik vandaag onder Parijs 3 km gelopen.

Ik schrijf dit geleuter niet omdat het zo interessant is maar omdat ik afscheid van jullie moet nemen. En dat wil ik eigenlijk niet. Ik vond het zo leuk mijn reis en gedachtes met jullie te delen.

Maar ik ben nu thuis. En dan moet ik het weer zelf doen!

Toen ik de deur van de boot opende voelde het toch ook weer fijn om thuis te zijn!

Dank jullie wel voor het meelezen en voor jullie reacties. Tot de volgende keer!

Veel liefs!!!

1. Piet Dinghs:
    22 augustus 2021
    Welkom thuis! En slaap lekker…
  2. Anna Hinze:
    22 augustus 2021
    Wat leuk om je al bij Hoogendam te zien. Tot snel!
  3. Joke Wielaard:
    See you zoen!
  4. Iris:
    22 augustus 2021
    Was ook geweldig om jouw wederwaardigheden te lezen! Je kan in Amsterdam ook schrijven hè!
    Tot snel!
  5. Lammert Huizenga:
    TOT ZIENS !
  6. Lammert:
    Welkom thuis
  7. Boudewijn:
    22 augustus 2021
    Welkom terug. De tocht is nog niet klaar. Iedereen is vast nieuwsgierig om het nog een keer uit jouw mond te horen, maar dan nu “live” met een kop koffie al dan niet op een terras. En dan ook al bedenken wat de volgende tocht wordt.
  8. Daphne:
    22 augustus 2021
    Dat is dan achteraf toch snel gegaan. Je bent gewoon weer veilig thuis met een hoofd vol bijzondere verhalen en herinneringen. Mooi om meegelezen te hebben. Voor mij een wondere wereld
  9. Elly:
    22 augustus 2021
    Fijn dat ook de treinreis uiteindelijk goed is gegaan Lilian. Van álle markten thuis 😉
    Tot snel!!! 😘
  10. Engel:
    22 augustus 2021
    Het was super genieten van al jouw reisschrijfsels, zo erg, dat ik er stil van geworden was, Lillebil! Het was ook ontzettend leuk om jouw schtijfsls aan Heleen voor te lezen, we hebben veel zitten lachen. Maar je taak is volbracht, amen! En nu?

Je hebt vast al nagedacht over je volgende fietstocht …
    South-Eastcoast Engeland, Wales of Ierland misschien een idee?
    Lieve groet en tot ?????