Weet je nog?

14 augustus 2021 - Mussidan, Frankrijk

Zaterdag                  Saint-Géry               69km

Er staat me iets bij van ‘fietsen bij 15/16 graden. En met windkracht 4 pal op de kop. En regen!!! Heel veel regen!!!’
Weten jullie dat ook nog?

Dat was vandaag dus nogal wennen: 38/39 graden. Windstil. Strak blauwe lucht. En maar trappen, want wat gebleven is zijn die ‘klimmetjes’.

Vanmorgen reed ik de Dordogne in. Ik moest weer wennen aan alleen zijn. Ik had afscheid genomen van zoveel mensen. En ziedaar: nóg een zwakheid van me! Buiten de bruggen en steden vind ik afscheid nemen ook helemaal niets. Ik heb er vanmorgen een aantal uitgezwaaid, we hebben elkaar verteld dat we het zó leuk hebben gehad met elkaar en toen werd ik daarna ook uitgezwaaid.
En toen ik startte heb ik me echt afgevraagd of ik het nou nog wel leuk vind. En toen heb ik ook gevoeld dát ik het weer leuk vind. Dat gevoel was er ineens weer. Na een uur of 3 fietsen, want toen voelde ik me weer met mezelf. Maar dat gevoel bleef niet gelijk, het ging op en neer.

Maar ik merkte weer hoe fijn het is om zo naar mezelf te luisteren. Ik realiseerde me dat dat echt te weinig gebeurt: naar mezelf luisteren. En als ik op de fiets zit kan en móét het. En gebeurt het dus.

Ergens, in een bos, hoorde ik geweerschoten. ‘O jee, er wordt gejaagd….als ze maar niet denken dat ik een hert ben….!’ Ik ging gelijk maar heel hard fietsen om uit de gevarenzone te komen.
Gelukt!!

Het was dus HEET 🥵 En dat was mogelijk de reden waarom ik vandaag vele zwaaiende en/of toeterende automobilisten op mijn pad had! ‘Bravo!!!’ Applaus uit een auto. Leuk hè?

Toen ik na flink wat zoeken (hoe krijg ik het voor elkaar in zo’n minidorpje….maar ja, als mijn navigatiesystemen het maar niet eens kunnen worden….) kwam ik aan bij Chrystel en echtgenoot. Alles heel gemoedelijk en vriendelijk.
Een prachtig oud huis met een grote tuin, waarin ook de producten groeien waarmee ze nu in de keuken aan het stoeien zijn voor de maaltijd vanavond. Het klinkt nu al lekker.

Mijn kamer is wat saai én warm. Het was gelijk duidelijk dat het niet de bedoeling is dat ik het 2-persoonsbed ga beslapen, maar het 1-persoonsbed. Geen probleem.

Morgenochtend om half 8 ontbijt. Ik wil een beetje bijtijds vertrekken en het wat rustig aan doen in die hitte. Én het is zondag, dus de winkels zijn ‘s middags dicht en wat we niet moeten vergeten: Maria is morgen naar de hemel gevaren!! Maar dat laatste betekent gelukkig niet meer dat alles dicht is.

Liefs.

Totaal 1269km

1. Dia:
    14 augustus 2021
    Sterkte nog die laatste dagen. Denk aan je!
  2. Anna Hinze:
    14 augustus 2021
    Maria Hemelvaart. Ga je nog processies tegenkomen? Wat fijn dat je weer zo’n goed logeeradres hebt. Chapeau ! heuvel op in die hitte! Wat ben je sterkk!
  3. Lilian Huizinga:
    14 augustus 2021
    Ben heel benieuwd of ik processies ga tegenkomen. Weet wel dat ik eens op 15 aug in Frankrijk (of was het België?) was en dat álles gesloten was. Inclusief banken. Konden zelfs niet uit eten. Maar dat was dus héél erg vroeger
  4. Betty:
    14 augustus 2021
    Het is er weer! Het gevoel dat wij fietsers onder elkaar kennen.
  5. Iris Emma:
    14 augustus 2021
    Alles dicht, Maria H of niet, zo herinner ik het me ook. Fijn dat Frankrijk veranderd is.
    Zet 'm op, in de hitte! Het tegenovergestelde van kou en regen, maar aan het eind vd dag is er de koele beloning voor je doorzettingsvermogen/fietsplezier!
    Kanjer❣❣❣
  6. Astrid:
    14 augustus 2021
    Moeite hebben met afscheid nemen is geen zwakheid! Je bent te streng voor jezelf. 😘
  7. Lilian Huizinga:
    😘😘