Twee eigengereide kapiteins

13 mei 2024 - Purullena, Spanje

Vanmorgen, de fietsen waren weer opgeladen, zaten we tegenover elkaar op een terrasje voor ons ontbijt. We keken elkaar aan. En toen kwam het eruit: we gingen niet meer samen verder. Ik gaf de voorzet en Betty zei het: ‘ik vind alleen fietsen fijner’   
Toch schrok ik wel. Terwijl ik heel goed wist dat ze gelijk had.      
We zijn allebei erg eigengereid, we gaan bij voorkeur onze eigen gang, ook fietsend. We zijn allebei een kapitein. Tuurlijk roept dat irritatie op. Want we zijn ook heel verschillend. Vaak wil de een eigenlijk dit en de ander dat en dan doet die ene dat en dat is dan toch minder leuk.
Het is duidelijk: we kunnen beter allebei onze eigen gang gaan.

Ik zit nu in een prachtig, ruim, appartement in een bijna dood dorp. Ik kon gelukkig nog net, dankzij het feit dat ik een piezeltje Spaans spreek, een winkeltje in een heel klein straatje vinden om een klein beetje eten te kopen. Want alles wat ooit restaurant-achtig was is dicht en staat te huur of te koop.

En dan komt ook nog het volgende: mijn broer appte mij een paar dagen geleden: ‘waar ben jij? Wij zijn op weg naar Evert, bij Granada’….Hij leest mijn blog niet. Wist wel dat ik ‘ergens’ in Spanje was. Dus zo waren we tegelijk in Granada. Wat een toeval!!    
Evert appte me zaterdag of ik kwam, Lammert en Renée zouden die middag aankomen. Betty lag ziek in bed en vond het wel lekker rustig als ik weg zou zijn (we bivakkeerden in 1 kamer, samen)

Ik ging met de bus naar Evert. Een half uur. Granada is ruim 600 meter hoog, Evert woont ruim 1000 meter hoog.      
En het was natuurlijk grappig om mijn broer en zijn vrouw onverwachts in Spanje te zien. Het was hartstikke gezellig.
‘s Avonds brachten ze me terug naar Granada. Betty lag als een zielig vogeltje in bed en had de hele dag in bed gelegen, was er niet uit geweest.

Lammert en Renée zouden een dag of vier blijven bij Evert. En toen ik vandaag zo door de bergen klom, relaxt met twee accu’s, bedacht ik dat ik geen zin had hier op een camping te gaan staan. Vond de campings niet fijn en ook best wel duur.      
Aha!!!! 1 + 1 = 2. Nietwaar?       
En wat ik bedacht gaat gebeuren: Lammert neemt mijn tent, luchtbed en 2 slaapzakken mee naar Nederland!!! En niet eens op hun tocht terug: hij komt morgenochtend hier om het op te halen!!!!

Wat een raar fietsjaar is dit!! Al die ontwikkelingen!     
Avontuur na avontuur.     
Ik voel me hartstikke okay! Ik weet zeker dat we de juiste beslissing genomen hebben. Op deze manier kunnen we vriendinnen blijven.

Veel liefs!

Foto’s

13 Reacties

  1. Cynthia:
    13 mei 2024
    Wow, het is misschien gek maar het voelt toch een beetje vervelend. Jammer dat het samen reizen niet zo heeft uitgepakt als jullie hadden verwacht. Ik denk wel dat jullie de juiste beslissing hebben genomen want in zo'n groot avontuur moet je natuurijk wel je eigen koers kunnen varen (fietsen). Veel succes met de voortzetting van de reis.
  2. Daphne Le Belle:
    13 mei 2024
    Neem t er van, Ben blij voor je/ jullie. Dikke brasa
  3. Anna:
    13 mei 2024
    Mooi dat jullie beiden zo dicht bij jezelf bent gebleven en zonder ruzie jullie eigen koers hebt bepaald. Ik hoop wel dat Betty snel beter wordt. En wat meer comfort onderweg lijkt me ook wel fijn. Tenslotte is het vakantie!
  4. Hank:
    13 mei 2024
    Moedig om het aan te kaarten. Dat doen echte vrienden! En het klinkt nu al n stuk relaxter.
  5. Betty:
    13 mei 2024
    Goed verwoord Wis! No hard feelings en wat er was, was goed!
  6. Astrid:
    13 mei 2024
    Hadden jullie geen hamertje bij je? 😉

    Goed dat jullie het zo snel aangekaart hebben en er samen uit gekomen zijn. En ja, het is een bijzonder fietsjaar voor je.
    Binnenkort even bellen?

    Dikke kus!
  7. Jannet:
    13 mei 2024
    Poe hee. Goed dat jullie ‘het’ durfden te zeggen dat je alleen door wil. Hoop niet dat je je fiets helemaal alleen naar boven moet duwen als het tegen zit want dat was natuurlijk wel fijn dat iemand wist dat je er aan hoorde te komen. Maar goed , wat een avontuur weer💃🏿
  8. Elly:
    13 mei 2024
    Jeetje, zelfs als lezer is het toch even schrikken. Fijn dat jullie het op deze manier hebben kunnen bespreken. En dan nu weer verder. Er komen vast nog veel mooie dingen op jullie beider wegen
  9. Helen Schretlen:
    13 mei 2024
    Knap dat jullie eerlijk tegen elkaar kunnen zijn. Geniet van de nieuwe vrijheid, veeel liefs
  10. Janny Haringcaspel:
    14 mei 2024
    Vrouwen met lef zijn jullie.
    Respect.
  11. Nineke Karsemeijer:
    14 mei 2024
    Wat een tocht en processen! Fijn dat het zo goed voelt voor jullie allebei.
    En dan ook nog broer en vrouw ontmoeten. Verrassing op verrassing.
    Lekker verder klimmen en dalen. Liefs
  12. Anetty Werther:
    14 mei 2024
    Wat een veranderingen Lilian deze reis. Nu ga je alleen door en in B&B’s begrijp ik. No more camping!
  13. Lilian Huizinga:
    14 mei 2024
    Klopt: hotelletjes en B&B.
    Aankomen en geen tent opzetten en zo.
    HEERLIJK
    Ik lijk wel een oudere vrouw 🤪