En dan….

6 juni 2022 - Tienen, België

Hoe ga ik dit verhaal beginnen?

We fietsten moedig, met windkracht 4 tegen, naar het zuiden. Zo nu en dan wachtte ik op Astrid. Vond ik natuurlijk stoer: ik fietste haar er (nog) uit. Zo rond half 1 zat ik op een bankje te wachten. Ik vond het eigenlijk best lang duren voor ze verscheen, dus ik pakte mijn telefoon en zette ‘m van de vliegtuigstand. Misschien had ze me gebeld. Of geappt. En toen kwam Astrid aangefietst. Met een verhaal. Een jongen (in de 20) op een stepje had haar aandacht gevraagd. Hij emmerde wat over z’n stepje,  dat kapot was en of zij het juiste gereedschap had voor hem. Hij wees naar haar tassen ‘wat zat er in?’ Toen we het hele verhaal later doornamen hadden we sterk de indruk, dat hij haar aandacht af had willen leiden, hij wilde dat zij in haar tassen naar gereedschap had gezocht, zodat hij haar waardevolle spullen, voor op de fiets, kon pakken. Maar Astrid ging niet meer in discussie, stapte op haar fiets en reed verder.

Terwijl we dit verhaal zaten te analyseren, tijdens het eten van onze broodjes, kreeg Astrid een bericht van haar zus. Of ze zo snel mogelijk kon bellen. Het bleek moeilijk op die locatie contact met haar te krijgen, we zaten ergens op een bospad en er was bijna geen bereik. Maar Astrid wist zeker dat er iets ernstigs aan de hand was. We besloten door te rijden naar een volgende plaats waar beter bereik zou zijn.

En daar kreeg Astrid heel verdrietig nieuws. Daarom besloten we dat ze zo snel mogelijk terug moest. In Tienen is een treinstation en we vonden er ook een hotel. We reden daarom terug naar Tienen. Even 12 km wind in de rug!!!
In Tienen zou (voorlopig?) onze laatste nacht samen zijn.

En zo ben ik morgen alleen. Natuurlijk was even het allebelangrijkste het verdrietige nieuws. Vervolgens moesten we praktisch gaan denken. Hoe kon Astrid het beste in Alkmaar komen, morgen? Veel mogelijkheden bekeken. En de beste oplossing gevonden: treinen naar Genk. Dan fietsten naar Maastricht en daarvandaan gaat een trein rechtstreeks naar Alkmaar.

Ik fiets met haar naar het station, morgenochtend. Ik zwaai haar uit. En dan…uhhh….dannuh…..fiets ik in mijn eentje verder.

Wát ‘n verandering…..

1. Helen Schretlen:
    6 juni 2022
    Wat een onverwacht naar bericht. En dat zijnterug moet naar huis lijkt de beste keuze. Voor zover je over beste kan spreken, waarschijnlijk was er geen keus. Pittig Lilian, ook voor jou. Sterkte morgen op de vervolg reis. Je zal door een wirwar van emoties gaan. En Astrid natuurlijk ook.
    Liefs Helen
  2. Lil:
    Lieve Helen. Zo is het helemaal. Dank! Liefs
  3. Dia:
    6 juni 2022
    Ach lieverd, moet je nou weer alleen? Is het een idee om je tent en die zware spullen terug te sturen en wat lichter te fietsen?

Echt rot!
  4. Lil:
    6 juni 2022
    Hoi lieve zus. Al die spullen heb ik nodig.
    Kus van je zus
  5. Anna Hinze:
    6 juni 2022
    Ach wat naar zo n verdrietig bericht met zo veel gevolgen. Jammer dat je nu alleen moet fietsen. Je fanclub reist in gedachte met je mee, dat helpt misschien een beetje. Liefs van Anna
  6. Lil:
    6 juni 2022
    Dat helpt zeker! Elk jaar observeerde ik overdag om dan ‘s avonds te delen met mijn leesvrienden.
    Ik voel op het moment wel veel onzekerheid. Maar dat heb ik altijd als ik weer alleen op stap ga. Denk ik dan maar
  7. Andre en Martella:
    6 juni 2022
    Dat is wel spijtig dat er zo een onverwachte wending na een paar dagen komt . Maar jij bent wel gewoon om alleen te reizen .
  8. Lil:
    6 juni 2022
    Keek er wel naar uit om ‘s avonds samen te zijn. Moet nog even mijn gedachten en verwachtingen aanpassen.
    Maar echt fijn om alles weer met jullie te kunnen delen
  9. Hank:
    6 juni 2022
    Hey Lilian, verdrietig bericht . Niet alleen voor Astrid maar voor jou ook. Als je wilt bellen dan bel je hè? Het buurvrouwtje moet zich niet alleen voelen :-)
    Hank
  10. Iris Emma:
    6 juni 2022
    Och jee, wat heftig. Wat een plotselinge omslag en emoties krijg je te verwerken.
    Vreselijk voor Astrid ook.
    Ik denk aan je. En je weet me te vinden, hè. Dikke kus en sterkte❣️
  11. Lammert Huizenga:
    7 juni 2022
    Lieve nicht,wat een ontzettende vervelende wending van een reis die zo mooi moest worden voor jullie alle twee. Maar je hebt bewezen dat je het ook alleen kunt. STERKTE !
  12. Catherine:
    7 juni 2022
    Ha Lilian, je bent nog lang niet in de buurt maar je bed staat klaar! Liefs, Catherine
  13. Lil:
    7 juni 2022
    Jee, Catherine, wat leuk en lief! Heb inderdaad aan jullie gedacht. Met de trein uit Béziers en het laatste stukje fietsen. Fijn om te weten!!