IK BEN ER!!!

17 augustus 2021 - Montaigu-de-Quercy, Frankrijk

Dinsdag       Montaigue-de-Quercy          42km

Vandaag fietste ik de laatste etappe van deze fietstrip!!!!!!!

Na een leuk dagje in Monflanquin. Zeker toeristisch, maar om maar even een suf woord te gebruiken: leuk kneuterig. Geen auto’s!!
Veel klim- en daalwerk, zo wandelend, maar het is er zo klein dat je al boven/beneden bent voordat het te veel is. In het midden van het dorp is een pleintje. Rondom het pleintje wat winkels en restaurants en er staan op verschillende balkonnetjes kartonnen poppen in middeleeuwse kleding.  Erg sfeervol.

Elizabeth bood me haar grote keuken aan, zodat ik niet weer naar een restaurant hoefde. Ze ging zelf met vrienden en vriendinnen eten. Fijn idee: zelf weer wat koken! Ik ging aldus naar de épicerie….épicerie????  Het was een soort febo, er waren allerlei kleppen met eten en drinken in de muur en bij elk deurtje stond een nummer. Ik snapte natuurlijk dat ik ergens dat nummer moest intoetsen. Toen ik een toets-mogelijkheid zag en die gebruikte, met bankpas, rolde er een ‘Thé vert. Bio équitable. Citron gingembre, 25 cl’ in een bak. Terwijl ik ging voor pasta met een pot tomatensaus met basilicum. Nou ja, die thee was vast wel lekker (en dat was ie ook). Ik zwaaide met mijn kaart, maar kwam er niet achter hoe ik de pasta uit de muur kon krijgen.
Dus dan maar naar de enige andere épicerie, die erg verouderde producten verkocht. Ik kocht een slappe prei, een verschrompelde paprika, een heerlijke rijpe tomaat, blikje champignons, een pakje roquefort en een zakje macaroni. De compleet uitgedroogde sjalot, van €7,50 per kilo, liet ik liggen. Tomatensaus oid was er niet. Maar Elizabeth zei dat ik knoflook mocht nemen en olijfolie en de kruiden die ik wilde. Ben zodoende heerlijk aan het kokkerellen gegaan en heb lekker gegeten op het balkonnetje.

Even over Elizabeth. Zij leek mij, al bij mijn verzoek om twee nachten onder haar dak te mogen slapen, in haar hart gesloten te hebben. Er kwamen, in de loop van de tijd, vele enthousiaste mails van haar. Ze keek ernaar uit me te ontvangen, vond me stoer enz.
Toen ik zondag bij haar aankwam en zij de deur opende begonnen we beiden enthousiast naar elkaar te roepen: “You made it!!!!” “Here I am!!!” Zelfde energie. Het klikte gelijk.
Haar huis is super smaakvol ingericht. Prachtige grote keuken. Ook in mijn kamer zoveel van die dingetjes, die niet hoeven, maar het zo huiselijk maken.
Alwéér een fantastisch adres!!!

Het ontbijt was weer heerlijk! En vandaag gaf ze ook nog een halve baguette mee, en een gekookt ei en een komkommer. Ik sloeg de geitenkaas en de appel af. Het was goed zo.

Om 10 uur fietste ik weg. We spraken af dat we contact zouden houden……
De route naar Doude en Catherine was niet lang, 42 km, maar er zaten een paar gemene stukken in. Er was een drukke weg, smal, met ‘klimmetjes’ van 7%, die een paar kilometer aanhielden. En als je dan auto’s achter je weet, dan is dat ronduit naar!! Ik ga dan zo’n 7km per uur en heb niet alle macht over het stuur. Soms scheuren auto’s keihard voorbij. Bij deze, lieve volgers: DOE DAT NIET!!!! geef de fietser de ruimte en ga niet te hard! Het is angstig dat gescheur, het geluid, de wind.
Ik was blij dat ik van die weg af kon en een wat minder drukke weg op kon. Klimmen bleef het, het grootste gedeelte, maar ik wist gewoon dat ik er bijna was!!
Voorbij Montaigue bleef die weg maar stijgen en toen zag ik daar hoog in de verte het kerkje! Het kerkje van Sainte-Cécile, waar Doude en Catherine naast wonen. Nog even doortrappen, maar ik was er bijna!!
En zo trapte ik het bergje op, het gehuchtje in en zag 4 mensen onder 2 parasollen zitten en vóór ik het goed kon zien hoorde ik het al:

”JAAAAAAAAAAA!!!! JE BENT ER!!!!!!”

Ik ben er!!!
De rit is volbracht!!
Na 1386 km ben ik aan het eind van mijn fietstrip!! Wát kicken!! Wát een waanzinnig gevoel!!!

Eén keer remmen bijgesteld.
Eén keer ketting eraf gelopen.
Eén keer ergens bij aankomst te snel afgestapt en gevallen.

Dat was het! GEEN LEKKE BAND!!

Nu ga ik even zwijmelen en zaterdag in de trein ga ik afsluiten. Het is in ieder geval super leuk dat jullie meelezen!!!

TOTAAL 1386 km

1. Hank:
    17 augustus 2021
    Wow, wat een avontuur! En bijna alleen maar leuke mensen ontmoet. Goed karma!
    We horen graag het hele verhaal nog een keer wanneer je terug bent.
    Geniet van je rust en tot snel, Onno en Hank
  2. Joke Wielaard:
    17 augustus 2021
    CHAPEAU en PETJE af ! Formidable !
    En nu alle remmen los en dan straks lekker naar huis om op je lauweren te rusten!
    Gros Bisou, Joke
  3. Elly:
    17 augustus 2021
    Wat leuk Lilian, ik voel de energie hier. Wat ongelooflijk leuk en stoer van je. Drink er maar een lekker biertje op 🍻 Tot in Amsterdam, dan proosten we er nog een keer op 💪🏼
  4. Betty:
    17 augustus 2021
    Stoer wijf! Op eigen kracht weer gedaan! Chapeau!
  5. Piet Dinghs:
    17 augustus 2021
    En nou lekker nog ‘n paar dagen genieten van rust, stilte, zon & zen!!
  6. Lil:
    Doe’k zeker!!
  7. Monique Hoens:
    17 augustus 2021
    Wat geweldig, heb veel bewondering voor je👍😘
  8. Lil:
    Oeps! Super!!
  9. Peter:
    👍 👍👍
  10. Lammert Huizenga:
    17 augustus 2021
    Fantastisch gedaan Lilian. Ja , geniet van rust en biertje !!!!
  11. Lil:
    Dank neeflief!
  12. Dia:
    17 augustus 2021
    Wat fijn dat je er bent!!!
  13. Lil:
    Jaaaaaaaaaaahaaaaaa!! 😅😀
  14. Anna Hinze:
    18 augustus 2021
    Kanjer! Een tocht waarin je veel heuvels hebt overwonnen! Je ziet er stralend uit. Geniet maar heerlijk en we zien elkaar als je terugbent.
  15. Lil:
    18 augustus 2021
    Gaan we het er wéér over hebben! Zo leuk!
  16. Daphne:
    18 augustus 2021
    wat een enorme prestatie lilian. RESPECT om het maar zo te zeggen.
  17. Lil:
    Mooi gezegd! 😙
  18. Nineke karsemeijer:
    18 augustus 2021
    Hoera je hebt je reis op formidabele wijze volbracht en er ook nog eens zo boeiend over geschreven!
    Geweldig knap voorbereid ook.
    Dat is kicken Lil!!!
  19. Lil:
    Lief, Nien!!
  20. Gerda Heringa:
    18 augustus 2021
    Ik vind het ontzettend knap van je! Heb met plezier jouw avonturen gelezen.
  21. Lil:
    Leuk om te lezen!! Dat vind ik dan weer! 😁
  22. Andre en Martella:
    20 augustus 2021
    Dikke proficiat Lilian , weer een knappe prestatie geleverd !!!
    Petje af voor jou . Spijtig dat ik je boeiende verhalen nu moet gaan missen .
    Goede terugreis morgen . Het ga je goed ( maar daar ben ik zeker van )
  23. Renee:
    21 augustus 2021
    Gefeliciteerd met deze fantastische inzet en mooie ervaringen.geluk voor onze( volgers) dat we mee genieten mochten.wat een prestatie stoere schoonzus. See you sone hoop ik