De allerlaatste dagen

Zaterdag          Naar Amsterdam           1200km

Om 9.55u zou mijn trein, de TGV, vertrekken vanuit Agen. Doude bracht me. Gelukkig is hij ook zo iemand die er van houdt gewoon ruim op tijd ergens te zijn. En daarom stond ik al om 9.20uur op Voie 2. En toen er een plaatsje op een bankje vrij kwam zat ik.

Via Bordeaux word ik naar Parijs Gare Montparnasse vervoerd. Daar zal ik hutjemutje mijn weg in de krochten van het ondergrondse netwerk van Parijs moeten vinden. Wat weer zo’n heel fijn iets is is dat Catherine nog een metrokaartje voor me had. Scheelt veel gehannes bij de kaartjesautomaat.
En dan, eenmaal op Gare du Nord, zal ik in de Thalys stappen en me laten vervoeren naar Amsterdam CS. Aankomst 17.44uur, 10 minuten te voet vanaf mijn boot, mijn thuis.

Ik reis eerste klas, dat compenseert de soms toch wel wat barre tocht op de fiets, nietwaar?

Mijn fiets wordt volgende week bij Doude en Catherine opgehaald door Camino fietstransport en vervolgens bij mij thuis afgeleverd.

Het was nog even een dingetje om de beste manier te vinden om mijn fietstassen in Nederland te krijgen. Ik realiseerde me dat ik niet met die tassen ondergronds wilde snellen. Lastig dragen en verder zou ik me wat te veel een kwetsbare toeriste voelen en weten. Omdat een taxi er waarschijnlijk te lang in het bovengrondse over zou doen was dat vervoer ook geen optie. Dus besloot ik dat ik gebruik zou maken van het bagage vervoer van Camino fietstransport. Okee, kost 65 euro, maar geeft ook gemak! Dat zou het worden.
Maar er was natuurlijk al flink wat bagage met Annemieke meegegaan. Bij Doude en Catherine, toen ik mijn handbagage had gesorteerd, realiseerde ik me dat ik de ene fietstas in de andere kon doen en het zodoende best een klein pakket zou zijn dat als bagage meegegeven zou worden. Dat was dan toch ook wel weer zonde. 65 euro is toch ook wel 65 euro…
En wat bleek? Vrienden van D&C rijden morgen terug naar Nederland en hebben nog een plekje in de auto voor mijn tas.

Wat loopt het toch allemaal mooi!!!!

Mijn laatste dagen, de dagen bij Doude en Catherine, waren heerlijk! Gezellig, veel lachen, lekker eten, echt een fantastische afsluiting van mijn vakantie.

1. Cees Hin:
    21 augustus 2021
    Was fijn om je reiservaringen te lezen en straks weer te horen bij een bakkie! Goeie reis terug! X
  2. Anna Hinze:
    Welkom thuis!!!Ik ga zelf morgen weg dus we zien elkaar weer na de 29 e xx
  3. Dia:
    21 augustus 2021
    Ja mijn zus welkom terug! Tot binnenkort.
  4. Piet:
    21 augustus 2021
    Mooi! Nog een goede reis (je bent er inmiddels bijna) en dank voor je mooie, sprekende verhalen!
  5. Elly:
    21 augustus 2021
    Eind goed, al goed. Je bent al bijna bij CS. Goed geregeld allemaal. We zien/spreken elkaar snel 🎉
  6. Lammert Huizenga:
    WELKOM THUIS LILIAN !