Dit soort dagen zitten er nou eenmaal tussen!

24 juli 2021 - Gouy, Frankrijk

Zaterdag                        Estrées                  58 km

Als je zo’n tocht gaat maken zijn er een paar dingen, waar je op kunt rekenen: zo’n dag als ik gisteren had en ook zo’n dag als vandaag.
Daarover zometeen natuurlijk meer. Maar het hoogtepunt was echt dat tijdens een van de vele vele vele klimmen er een bus mij tegemoet reed. De buschauffeur knipperde met de lichten en stak zijn duim op naar me. Dat voelde zo tof!!!!

Het was dus een zware klimdag. Tot 6 procent en dat is dan misschien niet zo heel veel, maar wel als het maar doorgaat. Je klimt je dus een breuk (gelukkig niet) en dan ben je boven en dan zie je dat verderop de weg nóg steiler omhoog gaat.

EN HET HOUDT MAAR NIET OP!!!

Zo was het echt, vandaag. En dan ben ik ook weer zó trots op mijn knie!!!! Die doet het dus gewoon, hè?!!!! Geen centje pijn!!
Wel die zitbotjes, mijn hemel…..😩😩

Op een gegeven moment besloot ik van navigator te wisselen! Van maps.me naar Google Maps. Misschien wist die een kortere weg! En ja hoor, het scheelde echt een paar km.
Maar dát gaat niet ongestraft!! Ik kwam op een keienpad terecht. Terug of niet? Tja….het is nog maar 3 km….Ben dus doorgefietst en later gelopen. Kon iig wél even plassen ergens. Hier kwam niemand. En zo ploeterde ik over het keienpad. Zó herkenbaar, allemaal!

En dan verder: ik ben in Noord Frankrijk! En dat is het drama voor de fiets- en wandeltoerist! In Noord Frankrijk heb je hele dorpen waar echt helemaal niets open is. Het is er doodstil!! Dus ergens even een bakkie koffie, of gewoon een broodje halen, álles is dicht. Soms lijkt het serieus wel of er niemand woont. En misschien is dat ook wel zo.
Je moet dus goed voorbereid door Noord Frankrijk fietsen, want je wil (en moet) zo nu en dan eten. Heb zelf al vele blikjes linzen of bonen en blikje sardines open getrokken en lekker koud verorberd. En dan is het nu ook nog weekend. Nou, dan kejje het helemaal schudden. De host van hier (waarover straks zéker meer!!!) had ik gisteren gemaild met de vraag of er een winkel open zou zijn, vanmiddag. Zij wist me te vertellen dat er hier helemaal geen winkels zíjn. Ik zou dan naar Beaurevoir moeten. Dus ik heb een ommetje Beaurevoir gemaakt en ben daar naar de supermarché gegaan.

Gisteren heb ik voor 2 dagen pasta gemaakt er zouden hier ook potten e.d. zijn (let op: ZOUDEN zijn) en hier ZOU ook ontbijt erbij horen. Dus moest denken aan morgenmiddag, morgenavond en maandagmorgen. Denk je uit de beslommeringen van het huishouden te zijn en dan moet je je hier weer mee bezig houden 🤔

Ik heb de boodschapjes gedaan. Was niet goedkoop, trouwens, maar ja, geef ze groot gelijk!

Dus zeulde ik met het extra gewicht de laatste heuvels op en zo kwam ik dan eindelijk aan bij mijn nieuwe overnachtingsplek. Was zéér toe aan een douche en daarna lekker lezen op bed.
Maar ik kon er helemaal niet in. Ze hadden me geen code gestuurd. Ik gebeld en even later komt er een meisje op zo’n kek elektrisch brommertje. Gaf me het nr van de ingang en tevens mijn kamer. Blijkt het een gang te zijn met 8 kamers achter elkaar. Vast allemaal hetzelfde ingericht (zoals: wel een kookplaat, geen pannen. Geen beloofde wifi. Geen beloofd ontbijt, maar dat heb ik wel bedongen. Kan koffie uit de automaat kopen voor 1 euro enz)
Goed, hier klopt van alles en nog wat niet, ben er al over in geschrift met Christine.

En jullie zijn weer op de hoogte!

Trouwens: heb 5 minuten gespetter gehad en het is nog steeds lekker warm!

totaal 325 km

1. Elly:
    24 juli 2021
    Haha Lilian, wij zijn ook in Noord Frankrijk beland en inderdaad: het is zaterdag, dus weekend, maar niets open. Niet te geloven. Gelukkig nog wel 1 tentje gevonden waar we konden koffiedrinken. Verder nada. En dat klimmen begint voor ons ook herkenbaar te worden: denk je dat je er bij een bepaald punt zal zijn, vergeet het maar. Wat fijn van je knie Lilian. Nu ga ik ff douchen.
  2. Iris Emma:
    24 juli 2021
    Wat een avonturen! Vooral op het gebied van proviand, wat een gedoe. Je kunt ook niet een voorraadje aanleggen, want dat kun je allemaal niet meezeulen.
    Benieuwd naar je ontbijt morgenochtend...
    X, Iris Boots 🤩
  3. Lil:
    24 juli 2021
    Host Christine kwam net persoonlijk even langs. Ook om pannen e.d. te brengen. Ze zijn net open en dan gaan er dingen fout. Ik heb een kamer dichterbij het modem gekregen. Ben blij dat ik er nu met een goed gevoel in zit!!
    Veel leuker
  4. Iris Emma:
    Top! 🥰 , Vod
  5. Daphne:
    24 juli 2021
    Je verwend ons met goede afloop. Fijn als je weer wat positieve wendingen aan het geploeter geeft. 😘
  6. Renee:
    Fijn
    Je hebt dit“ meevallertje “ verdient
  7. Betty:
    25 juli 2021
    Golfkartonnen landschap, geen code, geen winkels, een afgedwongen ontbijt: een samenvatting van hoe het idd ook kan zijn. Maar meestal is het leuk en geniet je!
  8. Lil:
    25 juli 2021
    Genieten doe ik zeker. De host is aardig. Alles is nieuw, nog weinig gasten gehad. En dan ben ik toch weer heel gecharmeerd van alles.
    Behalve dat hoofdkussen….verschrikkelijk!!