En toch alleen op stap

22 juli 2021 - Isières, België

Donderdag               Isières                       76 km

Twee jaar geleden ontmoetten zij en ik elkaar in Zimbabwe. We zaten samen in een fietsgroep, die fietste door Zimbabwe en Zambia. Daarna ging zij weer terug naar Nederland. Ik hoorde bij de groep mensen, die nog door Namibië naar Zuid-Afrika fietste.                                                                  Maar de vriendschap tussen haar en mij was een feit.

Vorig jaar maart besloten zij en ik die zomer (2020) samen naar de Ardèche te fietsen. Wisten wij veel…die corona zou dan wel zijn biezen gepakt hebben, toch??                                   Nou, niet dus. Maar er waren meer kinken in de kabel: mijn rechter knie wilde niet meer mee én de verbouwing op de boot duurde veel langer dan gepland.
En dus gingen we niet! Ik kreeg een nieuwe knie (30 september was de dag), de boot was inmiddels verbouwd en die corona zullen we toch binnenkort wel de baas zijn?

In januari dit jaar kreeg ik van Frank en Ron een hartelijke nieuwjaarswens. En daar stond ook in dat ze nu een eigen plek gekocht hebben. In Juignac. Met zwembad en weer vele workshops in de aanbieding. Jaren geleden heb ik bij hen ook een workshop gedaan, terugspeeltoneel…Dat was toen vlakbij Cahors. Het was een geweldige week. Het leek me wel leuk dit jaar ook een week de een of andere workshop te doen.
Daarom vroeg ik haar of ze zin had een fietstocht te maken naar Juignac in plaats van naar de Ardèche. Ik had gezien dat Juignac 40 km ten zuiden van Angoulême ligt en praktisch op de fietsroute naar Santiago de Compostela.

Zij vond het een leuk idee.
 We vonden in de week van 7 tot 14 augustus precies dat wat ons beiden het meeste aanspreekt: in de morgen zangworkshop (ik) en in de middag tekenen en/of schilderen (zij).                                                          We gaven ons op. Maar de gezamenlijke fietstocht mocht gewoon niet gebeuren: bij haar begon een oude hernia van zich te laten spreken.
En dat doet hij nog steeds! Het wil maar niet overgaan!                                                                Op een gegeven moment werd er een knoop doorgehakt: zij zou niet met mij starten, maar (hopelijk) later, in Chartres, aanhaken.
Maar helaas moet ook dat deel van het plan aan de kant gezet worden.
En zo staat het er nu voor.
Annemieke komt met de auto.

En ik fiets alleen.

Totaal 208 km

1. Piet:
    22 juli 2021
    Maar die zangworkshop gaat toch wel door, mag ik hopen…! Ik verheug me nu al op de Amsterdamse Callas! Of gaat je talent meer richting Piaf (of toch Tante Leen)?
  2. Lilian Huizinga:
    22 juli 2021
    Ja zeker, ik ga zéker zingen. Ik stuur wel wat opnames door!! 😛
  3. Dia:
    22 juli 2021
    Ik hoop natuurlijk zeer dat je niet echt alleen voelt. Wij leven en lezen mee.
  4. Lilian Huizinga:
    22 juli 2021
    En dat is hartstikke fijn! Tijdens het fietsen bedenk ik al wat ik wil vertellen. Wees blij dat ik niet alles deel, moet je veel te veel lezen!
  5. Anna Hinze:
    22 juli 2021
    Wat een pech voor jullie beiden. Jammer dat je alleen fietst maar je tocht zal vol avontuur zijn en gelukkig heb je ons nog als je je een beetje sneu voelt!
  6. Lilian Huizinga:
    22 juli 2021
    Het gaat heel goed, hoor. En deze verhaaltjes en jullie reacties zijn heel fijn!! 💋
  7. Iris Emma:
    22 juli 2021
    De knoop is dus doorgehakt. Erg jammer, maar Je hebt in elk geval duidelijkheid.
    Je hebt ons sowieso, en alle aanspraak en nieuwe contacten maken het vast minder alleen. ❤❤❤
  8. Joke Wielaard:
    22 juli 2021
    Jammer voor jullie, maar vooral voor Annemieke, hopelijk volgend jaar beter. Goed dat de knoop is doorgehakt want die onzekerheid of er onderweg toch nog iets fout gaat lijkt me ook erg onrustig.Dat fietst niet lekker weg.
    Heb het goed en geniet !
    Truste Joke
  9. D.M. Le Belle:
    23 juli 2021
    Je knie doet het weer, annemieke kan niet mee en corona is er nog(steeds). En jij zit lekker op de fiets en laat zien dat veel mogelijk is als je doet wat je graag wilt. Ik wens je weinig hobbels en heeeeeel veel plezier.
  10. Elly:
    23 juli 2021
    Ja jammer dat Annemieke niet mee kan, maar op een gegeven moment voor beiden wel fijn dat de knoop is doorgehakt. Nou, nu dus echt in je uppie. Veel (fiets-)plezier!