Natje en Droogje

8 juni 2022 - Dinant, België

Lieve trouwe en betrokken volgers!
Ik zit met rode wangen en warme oren in mijn studio! Toen ik boekte en ik ‘studio’ las wilde ik niet vooruit lopen op de zaak. Want het leek me IDEAAL!!

Vannacht echt wel goed geslapen. Dingen in mijn oren, masker over m’n ogen en slapen maar. Volgens mij was het half 10 toen ik ging slapen.
Om half 7 was ik echt wel wakker. Goede uurtjes, dus! Het had geregend, niet gehoord dankzij m’n dingetjes. En het zou ook weer gaan regenen. Dus direct aan de slag.
Eerst kleren aan, veel!!, want het zou niet lekker warm worden. En verder alles in de foedraaltjes en de foedraaltjes in de eigen waterdichte fietstas. Ja, ik ben nog steeds van de foedraaltjes, ik vind dat handig….
Bij het wc-gebouw nog uitgebreid staan praten met twee vrouwen, de een was met haar man op de fiets en de ander was met haar man in de caravan en fietsen mee. Toen ik uiteindelijk besloot te vertrekken begonnen de eerste druppels te vallen.
En zo fietste ik in de plensregen, het hield maar niet op, naar Dinant.

Tja…..fietsers blijven toch een beetje het ondergeschoven kindje. Ik moet eerst even zeggen, voordat ik ga klagen, dat de fietsroute over het algemeen heel erg fantastisch is! Tot nu toe echt 90% prima fietspad door het bos. Maar vandaag was het anders. Ik moest fietsen langs een drukke weg over een hobbelig en smal voetpad. Maar toen kwam er een flink gedeelte waar aan de weg gewerkt werd. Dus…..wég voetpad en wég drempel tussen weg en voetpad. Er zat niets anders op dan de fiets duwend zoveel mogelijk rechts langs de weg lopend in de stromende regen dichter bij Dinant te komen. Kon helaas m’n veiligheidsvestje niet zo makkelijk vinden. Die komt dus beter bereikbaar op de fiets vanaf nu!!

Ik kwam drijfnat met lege maag al om half 11 hier aan. Het bleef maar regenen dus ik hoopte zo dat ik er eerder in kon, de inchecktijd was eigenlijk 14 uur. Ik zag wel een Delhaize, dus eventueel daar maar een tijdje wachten. Ik had geen telefoonnummer van deze mensen, was er wel achter dat dit door particulieren werd verhuurd. Ik kon ze alleen via de mail bereiken. Ik mailde via de booking site. Ze reageerden direct op mijn mail: ik kon al komen. De garagedeur stond al open voor mijn fiets en de mevrouw begon naarstig mijn tassen en fiets te drogen. Ook al zei ik dat dat echt niet hoefde. Daarna bracht ze de tassen naar de overkant, naar mijn studiootje.

FANTASTISCH studiootje!! Alles erop en eraan. De ideale plek om mijn spullen te drogen en te wassen en drogen. En mezelf te herpakken en er weer vertrouwen in te hebben. Vertrouwen in mijn eigen kunnen om verder (eventueel alle komende weken) alleen door te gaan. En vertrouwen in het weer, want dat ziet er een stuk beter uit. De depressie uit Ierland trekt verder.

Je leest het al: het gaat weer! Morgen fiets ik dan eindelijk Frankrijk in.

Veel liefs

1. Iris Emma:
    8 juni 2022
    Wat geweldig, die studio, en dat je er direct inkon.
    Lekker drogen en opwarmen.
    Vol frisse moed en energie op de peddels morgen.
    Hier regent het ook. Al vond Buienradar dat dat niet zo was.
    Geniet van je dag, dappere vrouw❣️😘
  2. Lilian Huizinga:
    Lief!!!!!
  3. Dia:
    8 juni 2022
    Wat fijn dat je nu die warme studio hebt, je alles kunt wassen en een lieve mevrouw die een beetje voor je zorgt.
    Als de zon hier komt zal ik de wolken naar Oost sturen en de zon naar het Zuiden.
    Een goede droge dag nog.
  4. Lilian Huizinga:
    8 juni 2022
    De dag was nat, maar wel goed. Ik zit nu in een Turks Bad. Lijkt het, tenminste. Warm (verwarming hoog) en dampende kleren en tent. Morgen wordt het veel beter weer!! Hiephoi
  5. Iris:
    8 juni 2022
    Mooi stadje Dinant, aan de Maas.
    Wij waren er ook, met Juun.
    In Frankrijk schijnt altijd zon.
    Nou ja, meestal. Zo goed als.
    Geniet van je studiootje!
  6. Lilian Huizinga:
    8 juni 2022
    Oh, dát is een fijn vooruitzicht!! 😄
  7. Piet Dinghs:
    8 juni 2022
    Mooi zo, dat klinkt al heel anders… geniet van je mooie studio en daarna van de “intocht” in Frankrijk!
  8. Betty:
    8 juni 2022
    Doorzetter!! Ben trots op je. Nu de rest van je tocht alleen maar zon. Of een zonnig humeur. Mag ook.
  9. Betty:
    8 juni 2022
    Doorzetter! Ben trots op je.
    Nu de rest van de tocht alleen maar zon.
    Of een zonnig humeur. Mag ook.
  10. Lilian Huizinga:
    8 juni 2022
    En dat twee keer!!! Dat moet je dan wel menen! 😁
  11. Elly:
    8 juni 2022
    Dit klinkt fijn Lilian, niet de regen en de perikelen onderweg, maar wel je verblijf in die studio. Wat heerlijk dat dat in ieder geval mee zat. Daar herinner ik me van je vorige fietsvakantie nog wel mindere verhalen van. Over aankomst en inchecken en zo. Ik wens je nog een prettig fijn verblijf daar toe evenals mooi weer. Je bent een kanjer 💪🏼
  12. Lilian Huizinga:
    😘🚴‍♀️😘
  13. Anna Hinze:
    8 juni 2022
    Je verbaast me steeds weer hoe snel jij herstelt van al dat ongemak lieve Lilian! En geniet van wat er wel is en van de mensen die aardig zijn. Dikke zoen
  14. Lilian Huizinga:
    8 juni 2022
    Ik verbaas me zelf eigenlijk ook wel. Ben blij dat ik het kan
  15. Paulien:
    8 juni 2022
    Die depressie uit Ierland hou ik hier bij me! Kun jij lekker in de zon gaan knallen! 😘
  16. Lilian Huizinga:
    9 juni 2022
    Kijk!!! Zó wil ik het. 🚵🏽‍♀️🌅
  17. Jaap van Riemsdijk:
    8 juni 2022
    Ha Lilian. Ik probeerde al eerder te reageren, maar een lange sterktewens na het onverwachte vertrek van je vriendin, bleek niet verzonden te kunnen worden... Nu een nieuwe poging. Als het deze keer wel lukt, schrijf ik je de volgende keer wat meer!
    Liefs, Jaap
  18. Lilian Huizinga:
    9 juni 2022
    Dank je, Jaap. En het is gelukt!