Alleen maar fijn!

28 juli 2021 - Saint-Piat, Frankrijk

Woensdag         Saint-Piat                            67 km

Lieve volgers, wát ‘n fijne dag!!
Het begon er al mee dat het droog was. En zou blijven!
Na mijn simpele yoghurt ontbijtje reed ik volgens mij rond half 10 weg. Twee bruggen over de Seine!! Over de Seine!!! Ik was nu zuidelijker dan Parijs!! Trouwens, ik ben bij het overgaan van de bruggen over de stoep gelopen, nog steeds eng met die langsdenderende vrachtwagens. Wat zijn die wegen toch smal!!!
Over de brug zag ik rechts een Carrefour, prachtig, hadden vast een zitje buiten. Nee dus.
Maar ik weet mijn ontbijtje te vinden, want in elke Carrefour blijkt alles op dezelfde plek te staan. Super handig!! Ik vind die karretjes ook zo leuk: een wagentje, waar een mandje in klikt.  Soort simpele lego.

Gewapend met mijn nieuwe ontbijt fietste ik de route, weer een flinke lange en steile klim, maar het went echt. Ik was bijna boven, de steilte was afgenomen, en toen zag ik in mijn spiegeltje een vrouw op een bepakte fiets aankomen. Ze zag me kijken en zwaaide en toen fietste ze naast me. We keken elkaar aan en de een zei:’Hoi’ en de ander ‘Ha’ en toen: ‘ook Nederlands?!!!’ En daarna was het hartstikke gezellig met Paulien. Fotografe, woont met haar vrouw in Osdorp, ze is 60 jaar.
Helaas moest zij al over een week in Limoges zijn, of daar ergens in de buurt, dus ze kon niet gaan dralen of haar dagen aan die van mij aanpassen. Maar we hebben het samen vandaag heel erg leuk gehad. Héééél veel besproken. En gelachen. We waren ook zo blij dat we nu gewoon ergens konden plassen, als de ander bij de fietsen stond.

Onno, ze komt ook uit Hilversum!! En toen ik vertelde dat jij van de Johan Gerards Weg komt, zei ze onmiddellijk ‘Oh, over-het-spoor!!’ We moesten zo lachen, dat snappen de Hilversummers onder ons wel.

Best helaas moesten we in Saint-Piat afscheid nemen.
En ik fietste naar mijn nieuwe onderkomen.

LEUK!!!

Een Franse schilder en zijn vrouw. Zij werkte  tot afgelopen juni met kinderen met een beperking. Ze wilde dat niet meer doen en is nu helemaal voor de Airbnb.
Hun huis en de cabin waar ik in slaap en het ondergrondse atelier, waar op het moment ene Christophe slaapt, doen me allemaal zo denken aan de huizen van de soort van hippies, die wij in Amerika ontmoet hebben.
Wát een verschil nou toch weer met vorige dagen!! Avontuur, jongens!!!

Morgen fiets ik naar Chartres, vlakbij, dus kan ik daar een dag doorbrengen!

Totaal 621km

1. Iris Emma:
    28 juli 2021
    Wat een heerlijke dag voor je!
    En ja, over het spoor! 😁
  2. Nineke karsemeijer:
    28 juli 2021
    O Lil Chartres! op vrijdag kan je in de ochtend het labyrinth lopen. Een belevenis. En wij sliepen in een zijstraat bij de kathedraal in een klooster. Geweldige plek en goed eenvoudig eten. Fijne reis verder van nog een oud-hilversumse ;-)
  3. Lil:
    Ha oud-Hilversumse Nien!
    Mijn reis met slaapplaatsen heb ik al vastgelegd, ik heb een slaapplaats vlakbij de kathedraal. Ik ga vanmiddag de kathedraal bezoeken.
  4. Anna Hinze:
    28 juli 2021
    Wat heerlijk voor je, zo’n fijne dag!
  5. Astrid:
    28 juli 2021
    Dat klinkt een stuk beter Lil! Blij voor je!
  6. Daphne:
    29 juli 2021
    hey lilian, iedereen blij met deze fijne dag. En ik ook. Zo lekker om te lezen dat het niet zoveel afzien was. Kennelijk veel hilversumse connecties, mijn moeder is opgegroeid over het spoor. Altijd als ik naar baarn ga met de trein kijk ik naar links, naar het tunneltje van oma.
  7. Lil:
    29 juli 2021
    Daphne, jij óók al Hilversumse roots!!
  8. Daphne:
    Mag he. Heb goede herinneringen aan Hilversum 😊