Op pad!!!

20 juli 2021 - Merksplas, België

Dinsdag                                               46 km

Zo’n vertrek-dag, áltijd gedoe!!

Toen ik vanmorgen mijn sleutels niet meer kon vinden en toen ik ineens mijn portemonneetje kwijt was en daarna mijn ding waar al mijn pasjes in zitten, ja, toen wist ik het zeker: een echte vertrekdag.

Heb ook een keer mijn kleine teentje gebroken op mijn vertrekdag. En ben een keer mijn haringen van de tent vergeten (die de volgende ochtend in mijn gereedschaps-zakje bleken te zitten) op mijn vertrekdag. Vergat een keer mijn id-kaart op mijn vertrekdag. Die heeft Iris mij nagestuurd. Vergat een keer de sleutel voor de gasten. Vertrekdagen: zenuwendagen!!!!

Vanmorgen bedacht ik dat het een leuk idee is om een aantal mensen camera’s mee te geven op hun vertrekdag. Reality tv!! Ik zou er graag naar kijken! Want het gaat vast bij héél veel mensen zo!

Eigenlijk ging deze vertrekdag best goed. Er moest zo verschrikkelijk veel gebeuren. En het is allemaal gebeurd.

Waar ik wel wat tegenop zag was het treingebeuren: overstappen in Den Bosch. Met die bepakte fiets. Hulp vragen. Stel nou dat er niemand anders uitstapt.,…ja, echt, dat denk ik dan.

De trein in in Amsterdam is de traditie van Iris en mij: zij gaat mee, helpt me met de fiets en springt er net op tijd weer uit. Op Amsterdam-Amstel stapten twee jongens in met hun bepakte fietsen. De een had grote gevulde fietstassen op z’n  stadsfiets en op de bagagedrager een groot stuk stevig zeil en een opgerold matje. De andere jongen had ook op z’n bagagedrager zeil en een matje, maar hij droeg verder veel in een grote rugzak.

Ik luisterde naar hun, nog niet vastomlijnde, plannen “Als we nou in Sittard uitstappen, kijk, dan zijn we best gauw in Duitsland” Beiden checkten Google Maps uit. “Maar we kunnen ook in Heerlen uitstappen, want dan zijn we heel snel in ……” “Ja, man, goed idee!!!”

En we raakten aan de praat. Hadden ze een tentje bij zich? vroeg ik. Nee, twee! Maar ze hadden van te voren heel goed uitgekiend hoeveel ze mee moesten nemen. Dat is slim, dat doe ik tenslotte ook altijd. En wisten ze al wáár ze zouden gaan kamperen? Ja! wild!!!

Wow!!! Tof idee!! Ja, want er was een route (ik neem aan dus in Duitsland) waar je wild mag kamperen.

Spannend!!! Vooral zo met al die overstromingen…..Denk ik.

Maar ze waren superenthousiast. En dat is gewoon hartstikke leuk!!

En ze hielpen me met m’n fiets en we wensten elkaar een hele goeie trip.

Hè, wat leuk toch!!!!

1. Nineke:
    20 juli 2021
    origineel plan met zo'n camera op de vertrekdag!
    mooie reis vriendinnetje! Haakt er nog ergens iemand aan? liefs!
  2. Piet Dinghs:
    20 juli 2021
    En route!! Mooi, de eerste dag zit erop… nu kun je de vertrekstress loslaten! Relax, zen!! Slaap lekker vannacht en morgen veel fietsplezier in het land van Lambiek! Ajuus!
  3. RenéeGruijters:
    20 juli 2021
    Mooi begin, laat alle zorgen van voorheen achter! Goede vaart😎
  4. Elly:
    20 juli 2021
    Haha goed idee, die camera’s. Ik vind zo’n vertrek met fietsen inderdaad ook altijd een hoop gestresst. Als je eenmaal met de fietsen in de trein zit kan de vakantie pas écht beginnen. Je vergeet nog te vertellen dat je in een niet-gereserveerde trein zat 🤭😉 Héél veel plezier en een goeie reis 🚴🏼‍♀️💨
  5. Iris Emma:
    20 juli 2021
    Het was al met al toch een goede start!
    Op naar dag 2 ❣🌞
  6. Monique Hoens:
    21 juli 2021
    Zo herkenbaar, vertrekdagstress. Ik was er vroeger altijd tot over de grens van overtuigd dat ik het strijkijzer of het gasfornuis aan had laten staan.
  7. Simone:
    21 juli 2021
    Herkenbaar! Je brein dat een loopje met je neemt. Je eerste dag zit erop, en nu maar de beentjes het werk laten doen. Hoop dat het je goed gaat. Liefs E&S