Soms klopt het dus niet

5 augustus 2021 - Cellettes, Frankrijk

Dominique en Daniël wonen in Saint-Maurice-la-Clouère, maar Google Maps, nog Maps.me wisten het adres te vinden.
Gebeld met Dominique, ik vertelde dat ik bij de Mairie stond en het niet kon vinden. Ze zei dat er iemand aankwam. Dus bij elke auto keek ik verblijd op. Ook toen er een mevrouw aangewandeld kwam. Ze zullen daar wel gedacht hebben dat er een verblijd persoon bij de Mairie stond. Na een minuut of 10 belde Dominique. Ik vertelde haar weer dat ik bij de Mairie stond. Ooooooh!!! De Mairie in Saint-Maurice? Tja….ja. Toen zei ze dat Daniël er aan kwam. Tien minuten later stopte er een zwart autootje. Met Daniël. Zó’n lief gezicht!! Hij vertelde dat we het dorp weer uit moesten en dan bij de rotonde rechts en na 6 km zouden we er zijn. Oeps…..6 km uit de route en de volgende dag (vandaag dus) zou het al een dag van zo’n 81 km zijn…Ik legde ook nog even uit dat dit geen elektrische fiets is en ik dus niet zo snel ben. Hij zou goed opletten. En dat deed hij. Ging zo nu en dan aan de kant even wachten. En ik trapte me een ongeluk, heuveltje op, heuveltje af,  wilde niet te langzaam zijn. Alsof ik niet 10 km geleden geen fut meer had. Maar we kwamen er! Wát een prácht plek!!! Hier had ik wel een dagje pauze willen hebben!!
Toch was het raar dat de aanwijzingen er van te voren niet waren. Met een fiets is 6 km extra nl geen sinecure! En ik had ook boodschappen willen doen, want ik had m’n eigen keukentje. En dit was echt in de middle of nowhere!!

We werden hartelijk verwelkomd door Dominique. Ook zo’n warme vrouw. En zo trots op dit prachtige huisje. En terecht. Ik vroeg of er een epicerie in de buurt was. Nee, maar ik kon wel boodschappen doen: Daniël bracht me wel even. En ik zei geen ‘nee’. Nadat ik me geïnstalleerd had in m’n mooie huisje gingen we naar de Intermarché. Daarvoor moesten weer terug en dan nog een stukje door.
Daniël wachtte buiten in de auto. Gelukkig had ik een lijstje gemaakt, maar wist natuurlijk niet waar alles stond in deze grote Intermarche U.  Ik scheurde er doorheen, dat beeld van Daniël met het lieve gezicht wachtend in de auto deed me haasten.
Ik kocht trouwens zelfs een blikje bier, waar ik achteraf helemaal geen zin in had.

De wifi was zwak dus lekker tv kijken lukte niet. Had ik ook niet zo’n zin in, ik ging lezen en ik wist al dat ik dan in slaap zou vallen. Wilde ook vroeg slapen, want wilde eigenlijk de volgende ochtend om 8 uur weg. Het zou een lange fietsdag worden!!